שלבי תהליך הייעוץ הפנסיוני לחברות על פי תאגיד הייעוץ הפנסיוני שאול את לחמן בע"מ
- אבחון פנסיוני מקדים ברמה הארגונית
במסגרת אבחון פנסיוני, מתקיימת פגישה עם אנשי המפתח לנושא הפנסיוני (C.F.O, מנהל/ת משאבי אנוש, חשב /ת) ומתבצע תהליך ניתוח המצב הקיים, הבנת המדיניות הפנסיונית של הארגון ואבחון הנדרש.תוצר שלב האבחון הינו "מפה פנסיונית כלל ארגונית", המשקפת למנהלים לפרטי פרטים: מה חבותו המשפטית של הארגון, מה קיים בארגון מבחינה פנסיונית, מוצרים פנסיונים קיימים, מהם התנאים הפנסיונים לעובדים, בדיקת דמי ניהול בפועל מול הסכמים קיימים, סך ההטבות הקיימות, איתור ליקויים משפטיים, פנסיונים וכלכליים,מבנה מערך התשלומים והשירות תוך כדי הצגה למעביד אופציות לפתרונות פנסיונים לליקויים שעולים בשלב האבחון.
האבחון נועד להבין את המצב הקיים ולהיערך מבחינה פנסיונית להעברתו ממערך מבוזר למסודר ומאורגן הכולל: הסכמים פנסיונים חוזיים משודרגים, מערך הטבות פנסיוניות נרחב, מגוון סוגי מוצרים פנסיוניים בעלות מינימלית ובכיסוי ביטוחי מקסימלי, נהלי עבודה בהיבט פנסיוני, מערכי שירות להנהלה והארגון – והכל בשפה פשוטה המאפשרת למקבלי ההחלטות להסיק מסקנות אופרטיביות להמשך.
- עריכת מכרז פנסיוני
על פי המדיניות הפנסיונית שעוצבה בשלב הראשון, מתבצעים שני תהליכים מקבילים:כתיבה וניהול מכרז פנסיוני לטובת גיבוש מוצרי הפנסיה והביטוח. מותאמים לעובדי הארגון על פי שכרם, עיסוקם וסיכונים מיוחדים, כל זאת בתנאים ובהטבות משמעותיות ביותר לארגון ועובדיו וניהלו מול כלל יצרני הפנסיה והביטוח בשוק.
בניית מפרט שירות פנסיוני יחודיי בארגון ועריכת מכרז ליצרן ונותן השירות הפנסיוני (מנהל הסדר פנסיוני / סוכן ביטוח) הן להנהלה והן לעובדים.
לאחר שנבחר מנהל הסדר פנסיוני לארגון, מכילים עליו את השירות על פי ספר הנחיות ברורות, מדויקות ומחייבות. מנהל ההסדר עובד לפי ספר ההוראות בכדי להנהיג בארגון תהליכים מוגדרים ומדידים שהם תוצאת מפרט השירות. - הטמעת השדרוג הפנסיוני בארגון לכל אחד מהעובדים באופן אישי
אנו מיישמים בפועל את תוצאות המכרז הפנסיוני ומפרטי השירות בארגון, בהתאם למארז הקיים והמדיניות הפנסיונית.אנו מתאימים ומטמיעים את השינויים מרמת המקרו לרמת המיקרו ברזולוציה אישית לכל אחד מעובדי הארגון. איכות הביצוע של שלב היא קריטית להצלחת התהליך, היות ואין עובד אחד הדומה לשני מבחינת גיל, מצב המשפחתי, צרכים והרכב התיק הפנסיוני.
- בקרת הטמעת התהליך הפנסיוני (חיוני לחברות).
"לתת הנחיות עבודה ללא בקרה ופיקוח, כאילו לא נתת את ההנחיות כלל". שלב הבקרה פנסיונית מתחיל עם סיום תהליך ההטמעה ובו מתבצע אימות של סך הנקודות והתהליכים הפנסיונים שהתבקשו בשלב ההטמעה: בדיקת הטבות דמי ניהול וזכויות ההסדר הפנסיוני, תעריפי ביטוח, הגדרות ביטוח אובדן כושר עבודה וסיכון, מבנה תהליכי העברת כספים ופירעונם ועיצוב כלל תהליכי השירות שהתבקשו. - תקשור פנסיוני פנים ארגוני – ייחודי לשאול את לחמן!
תקשור פנסיוני הינו תהליך שפותח על ידי שאול את לחמן ונועד לשתף את העובדים במשאבים והזמן שהשקיעה הנהלת חברה בתחום הפנסיה עבורם.
עם הזמן הבנו, כי חשוב להנהלות עימן אנו עובדים, שהעובדים ידעו ממקור ראשון ובאופן שקוף על התהליכים שבוצעו לטובתם בחברה. יידוע העובדים אודות התהליך, הבנת התועלות הן הכלכליות והן מבחינה פנסיונית לפני התהליך ולאחריו מחזקות את נאמנות העובד למקום העבודה. התקשור הפנסיוני מותאם באופן נקודתי לאופיו והתנהלותו של המעסיק.
בחלק מהארגונים מתקיימים כנסי הסברה פנסיוניים, בהתאם לאופי הארגון. חלקם מפיקים חוברות הסבר, תוכן לאתר האינטרנט הפנימי של הארגון ו/או כל שילוב על פי צרכיו הייחודיים של הארגון.
שאול את לחמן פיתחה כלים במסגרת מודל התקשור הפנסיוני אשר נותנים בידי המעסיק כלי ניהול רבי עוצמה הניתנים לשימוש באינטראקציות שונות בין ההנהלה לעובדים ומשקף לעובד את ההשקעה הרבה שעשה עבורו המעסיק במסגרת התהליך הפנסיוני – שאלו אותנו על כך!
- ייעוץ ובקרה פנסיונית בליווי שוטף למעסיק ולארגון
לרוב, שלב זה מבוצע בסיום חמשת השלבים שתוארו כאן אך ניתן להזמין ייעוץ ובקרה פנסיונית כשירות בפני עצמו. ייעוץ ובקרה פנסיוני, כולל ליווי שוטף כיועצים הנותנים מענה לסך הצרכים הפנסיונים של הארגון ועבורו.
תהליך זה מאפשר לכל C.F.O, מנהל / מנהלת משאבי אנוש או חשב חברה, להתמקד בתפקידם, בעוד שאול את לחמן לוקחים את האחריות לייעוץ פנסיוני אובייקטיבי ומורכב, התמודדות עם עולם פנסיה משתנה חדשות לבקרים (והשלכותיו על המעסיק והעובדים), שאלות עובדים, שאלות הצוות הניהולי ובקרה שוטפת של פעולות מנהל ההסדר הפנסיוני והגורמים הקשורים השונים.
ניתן לאפיין מספר תהליכים שוטפים המתבצעים בתהליך ייעוץ ובקרה פנסיונית שוטפת:
- בקרת ניהול כספים פנסיונית, בדיקת פירעונות ונכונות סכומים המבוצע על ידי מנהל ההסדר המונעת הפסד למעביד ועולים לחוסכים בעת הצורך (אירוע ביטוחי) כספים משמעותיים.
- בקרת כיסויי ביטוח בתוכניות פנסיוניות לאובדן כשר עבודה וביטוח שאירים כדי למנוע חשיפת העביד לתביעות משפטיות.
- בקרת מימוש הטבות והנחות הניתנות בפועל לחברה.
- בדיקה ואישור אובייקטיבי – מקצועי להסכמי ביטוח לכל עובד זכאי.
- ליווי תהליכי סיום עבודה למס (טופס 161 ו- 161 א').
- עדכון הנהלת החברה בחידושים במוצרי הפנסיה הביטוח והגמל תוך התאמתם למערכות הפנסיוניות של הארגון.
- ייעוץ משפטי ודיני עבודה רלוונטיים לתחום הפנסיה.
- ייעוץ וליווי במקרה תביעות ביטוח – חיים אובדני כשר עבודה.
- עדכונים תקופתיים, קו שאלות / תשובות חופשי.
7. ייעוץ אישי פרטני
מתן ייעוץ פרטני מקיף למגזרי עובדים שונים, על פי החלטת ההנהלה, המשלים את התהליכים שפורטו לעיל.
התהליך שפורט במלואו לעיל, הינו מודולארי וגמיש. ניתן לבחור בכולו או פרקים מתוכו בהתאם לגודל הארגון וצרכיו.
לתיאום פגישת היכרות ראשונה ללא עלות או התחייבות, התקשרו למשרדנו בטלפון 03-7516-466
או לחצו כאן להשארת פרטיכם ונחזור אליכם בשעות הקרובות